Lazada w Polsce? Z pewnością w Europie

Lazada, która należy do Alibaba Group, rusza do Europy! Tak jak kiedyś informowaliśmy, Polska również jest na liście.

Lazada skupi się na lokalnych europejskich sprzedawcach i mocno rozszerzy swoje wpływy u nas na podwórku, właściwie kopiując model biznesowy z regionów Azji Południowo-Wschodniej, gdzie jest mocno zakorzeniona. Lazada jest powszechnie znana jako „azjatycka” wersja Amazona. To ciekawa szansa dla lokalnych sprzedawców. Konkurencja dla Shopee? Allegro? Amazon’a? Innych lokalnych marketplace’ów?

Lazada ma ponad 159 milionów aktywnych użytkowników i jest obecnie wiodącą platformą e-commerce w Azji Południowo-Wschodniej. Użytkownicy wygenerowali 21 miliardów dolarów wolumenu towarów brutto (GMV). Cel? 300 milionów użytkowników do 2030 roku, a także GMV w wysokości 100 miliardów dolarów.

W Europie Lazada skupi się na lokalnych sprzedawcach w Europie. Warto podkreślić, że w listopadzie Alibaba otworzyła centralny hub w Belgii. Był to ważny krok w logistyce i dystrybucji dla sprzedaży w Europie.

 

©ChinyTech.pl