Muzeum Louvre na platformie Tmall

Muzeum Louvre otworzyło swój oficjalny sklep na platformie handlu elektronicznego B2C Tmall. 

Znajdujący się w centrum Paryża Luwr jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych muzeum na świecie i prezentuje około 38 000 dzieł sztuki. Aby przybliżyć skarby muzeum chińskim konsumentom, zespół wykorzystał połączenie możliwości analizy danych Alibaba Group, aby zidentyfikować najbardziej rozpoznawalne dzieła Luwru. Zespół ds. Rozwoju produktu wykorzystał zebrane dane do wprowadzania innowacji w różnych produktach inspirowanych sztuką we współpracy z międzynarodowymi i chińskimi markami. Produkty te obejmują zarówno pomadki w kształcie posągu “Skrzydlate zwycięstwo Samotraki”, kompakty cieni do powiek inspirowane Wenus z Milo, a także tornistry z podobizną Mona Lisy.

Platforma Tmall zorganizowała również jednodniową kampanię promocyjną, podczas Dnia Singla, czym w szybkim tempie zwiększyła ruch w sklepie, łącząc miłośników sztuki z produktami z internetowego sklepu muzeum. Kampania obejmowała również prezentację produktów w Szanghaju, gdzie odwiedzający mogli osobiście przeglądać przedmioty i dokonać zakupu skanując kody QR.

„Musée du Louvre co roku odwiedza miliony turystów, z których wielu to obywatele Chin. Dzięki naszej współpracy z Alibaba użytkownicy mają okazję poznać nasze kolekcje i wprowadzić je w swoje codzienne życie”- powiedział Jean-Luc Martinez, dyrektor muzeum.

Czytaj więcej: Wirtualny spacer: współpraca Muzeum Nardowego z Huawei

Ostatnio Luwr uruchomił również transmisję na żywo wycieczki po muzeum przy współpracy z platformą Fliggy, również należącą do Alibaba Group. Seria obejmowała wcześniej Muzeum Prado w Hiszpanii, Pałac Wersalski we Francji i Muzeum Brytyjskie w Londynie.

©ChinyTech.pl