Taobao Live (Alibaba Group), to platforma do transmisji na żywo dla sprzedawców. Transmisja w ciągu 30 minut, osiągnęła obroty około 7,5 miliarda USD. Była to kampania przedsprzedażowa giganta e-commerce z okazji corocznego chińskiego festiwalu zakupów Dnia Singla.
Oznacza to 400% wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Przed rozpoczęciem przedsprzedaży prawie 10 milionów ton produktów – prawie dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku – zostało przetransportowanych do magazynów, które obsługuje Cainiao Network, firma logistyczna należąca do Alibaba Group.
Czytaj więcej:Dzień Singla (11.11) i Podwójne 12-stki (12.12)
Dzień Singla i blockchain
Chiński BAT na świat i BAT na Chiny
Do najlpopularniejszych tegorocznych przedsprzedażowych kategorii należało: produkty do pielęgnacji skóry, kobiece artykuły higieniczne i artykuły do czyszczenia gospodarstwa domowego. Odnotowano także duży wzrost zainteresowania kosmetyków dla mężczyzn.
Transmisje na żywo zajmują główne miejsce w tegorocznym Dniu Singla. Najwięksi chińscy influencerzy (tacy jak Li Jiaqi i Viya Huang), rozpoczęli już swoje specjalne sesje transmisji nna żywo. Li i Viya łącznie wygenerowali ponad 149 milionów dolarów wpłat od konsumentów.
W tym roku ponad 400 dyrektorów firm i 300 celebrytów poprowadzi indywidualne sesje live streaming na Taobao Live.
Dzień Singla to największy na świecie festiwal zakupów online i przez wielu inwestorów jest postrzegany jako wyznacznik wydatków konsumenckich w Chinach, a także ważny barometr kondycji gospodarczej kraju. W tym roku, kiedy pandemia koronawirusa dotknęła wiele branż i spowolniła globalną ekononomię, dla ogromnego chińskiego przemysłu detalicznego – stawka jest szczególnie wysoka. W tym roku wydarzenie przyciągnie około 800 milionów kupujących, a ponad 250 000 marek bierze udział w festiwalu. Przedsprzedaż przebiega w dwóch etapach: od 21 października do 31 października i od 4 listopada do 10 listopada.