Momo, czyli chińska aplikacjia randkowa

Kiedy wymówicie nazwę tej aplikacji w Chinach, od razu pojawią się uśmiechy. Ostatnio jednak Chińczycy mniej z niej korzystają.

Aplikacja Momo używa sloganu „Witaj nieznajomy” – co dość dobrze pokazuje, o co w tym wszystkim chodzi. Momo to bezpłatna wyszukiwarka społecznościowa i aplikacja mobilna do obsługi wiadomości błyskawicznych (oczywiście znajdziemy w niej sporo dodatkowych płatnych opcji). Aplikacja pozwala użytkownikom rozmawiać z przyjaciółmi i nieznajomymi w pobliżu miejsce, w którym się znajdujemy. Aplikacja Momo oficjalnie rozpoczęła działalność w lipcu 2011 r. (a miesiąc później firma uruchomiła pierwszą wersję aplikacji na iOS). Od 2014 r. firma jest notowana na giełdzie.

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej Momo, jednej z najpopularniejszych aplikacji randkowych w Chinach, wynosiła 111,5 mln w czerwcu 2020 r.. Natomiast w czerwcu 2019 r. bylo to ponad 113,5 mln.

Przychody netto spadły o 6,8% rok do roku (547,5 mln USD) w drugim kwartale 2020 r.. W trzecim kwartale 2020 roku Momo spodziewa się, że całkowite przychody netto wyniosą od 3,7 miliarda RMB do 3,8 miliarda RMB, co stanowi spadek o 16,9% do 14,6% rok do roku.

©ChinyTech.pl