Alibaba – matka wszystkich Singli (ale nie tych polskich)

11 listopad – nazywany Dniem Singla (lub ostatnio „Festiwalem globalnych zakupów”) – to największy jednodniowy festiwal internetowej sprzedaży na świecie, który co roku organizowany jest przez Alibaba Group.

Największy na świecie festiwal zakupów od dawna jest wyznacznikiem chińskich nastrojów i wydatków konsumenckich, a w tym roku będzie szczególnie obserwowany. Niektórzy bowiem przewidują, że spowolnienie PKB w Chinach i wojna handlowa ze Stanami Zjednoczonymi może mieć istotny wpływ na tegoroczne chińskie szaleństwo zakupowe (czyżby?). Dodajmy, że w ubiegłym roku festiwal “Podwojnych Jedenastek” wygenerował ze sprzedaży 25.8 miliarda USD, zostawiając w tyle wyniki z „Czarnego Piątku” i „Cyber Poniedziałku” (amerykańskie festiwale zakupów).

W Dzień Singla, zaangażowane są setki tysięcy marek i firm. Warto dodać, że tego dnia na platformie Tmall Global (należącej do Alibaba Group) są dostępne tysiące promocji przeróżnych produktów importowanych z 75 krajów i innych regionów. W tym roku sprzedaż będzie skupiona na sprzedawcach detalicznych na całym świecie, jednak to chińscy konsumenci będą stanowić główną grupę kupujących. Pytanie, na jak długo?

Warto jeszcze wspoomnieć, że co roku pracownicy Alibaba Group zakładają się o to, czy „Dzień Singla” pobije ubiegłoroczną sprzedaż. Kto poda najbardziej zbliżoną liczbę do nowego rekordu sprzedaży, wygrywa okrągłą sumkę. Spekulanci już mówią, że po szalonym dniu 11 listopada, akcje Alibaba Group – która notowana jest na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – powinny ponownie wzrosnąć.

Więcej o Dniu Singla: Dzień Singla i blockchain

Nie będziemy opisywać historii Single’s Day, ponieważ informacje o tym festiwalu, co roku publikowane są przez wszystkie media na świecie – również w Polsce. Niestety na tym się kończy. Mimo wielkiego potencjału promocji polskich produktów w Chinach, właśnie tego jednego dnia (w tym roku przypada 10 rocznica festiwalu), polscy przedsiębiorcy jeszcze nie odkryli potencjału jaki się wiąże z 11.11. Dodajmy, że wiele krajów wykorzystuje ten dzień jako „koń trojański”, w celu budowania bardziej zrównoważonego zaangażowania wśród chinskich konsumentów.

Teraz już jest za późno, ale stanowczo nawołujemy do „zaciśnienia współpracy gospodarczej pomiędzy naszymi bratnimi narodami w ramach Dnia Singla!” tak, aby „Dzień Singla był gwarancją siły i pomyślnego rozwoju naszej Ojczyzny!”. Chwała ludziom dobrej roboty!

 

* W tym roku, ponad 180 000 marek z Chin i całego świata weźmie udział w Dniu Singla oraz ponad 20 firm z ekosystemu Alibaba (również: sklepy spożywcze Hema, RT Marts – sieć hipermarketów, centra handlowe Intime, sklepy Easyhome – sieć sklepów wyposażenia wnętrz, platforma dostarczająca żywność Ele.me, Starbucks w 11 chińskich miastach, 50 000 partnerów handlowych na Koube itp.)

*Jedną z ciekawostek Singles Day w tym roku jest firma Pinduoduo (więcej o firmie: tutaj), ale o tym innym razem.

*Alibaba Group ma również dwa rekordy Guinessa: jeden za sprzedaż największej ilości telefonów komórkowych w okresie 24 godzin (sprzedano wtedy 1,894,867 telefonów komórkowych), drugi natomiast za „największą sprzedaż detaliczną online, w ciągu 24 godzin”.

©