Chiński Mega App Market

W wielu dotychczasowych tekstach poruszaliśmy temat rynku aplikacji w Chinach. Dziś chcielibyśmy przybliżyć jeden z ostatnich branżowych rankingów przygotowany przez thinktank AppAnnie.

Chiński rynek aplikacji mobilnych w ostatnich miesiącach stał się największym tego typu rynkiem na całym świecie. W Chinach jest ponad miliard urządzeń mobilnych generujących 1 $ na każde 4 $ generowane w globalnych sklepach z aplikacjami, reklamach w aplikacji i transakcjach mobilnych. Średnio użytkownicy aplikacji w Chinach spędzają ponad 800 miliardów godzin w aplikacjach rocznie. To ponad cztery i pół razy więcej niż drugi kraj na podium – Indie. Średnio każdy użytkownik jest aktywnym użytkownikiem różnego typu aplikacji przez około 5 godzin dziennie. To czym się zajmuje to: surfowanie po Internecie, komunikacja ze znajomymi, gry i inne czynności do których może być wykorzystany telefon komórkowy.

Korzystanie z komunikatorów internetowych to przeszło 30% z 5 godzin na urządzeniach mobilnych, podczas gdy aplikacje z krótkimi wiadomościami wideo odnotowały trzykrotny wzrost długości użytkowania, i obecnie ich udział wwynosi 8,8% całości.

Liczba aktywnych aplikacji mobilnych w Chinach to obecnie ponad 4 miliony. Jednak 76% użytkownikom do swobodnego poruszania się w sieci wystarcza jedynie mniej niż 35 aplikacji.

Użytkownicy średnio zainstalowali 43 aplikacje w drugim kwartale 2018 roku. Miesięcznie instalowali około 3.8 aplikacje miesięcznie, po czym odinstalowywali aż 3.3.

Oczywiście to WeChat znalazł się na szczycie rankingu 20 najlepszych aplikacji mobilnych w czerwcu 2018 r., z 9,29 miliardami MAU (monthly active users – miesięczniych aktywnych użytkowników), następny był QQ (6,79 mld), Alipay (5,66 mld), Mobile Taobao (5,52 mld), iQiyi (5,27 mld) oraz Tencent Video (5.03 mld).

Warto zauważyć, że pomimo tego, że rynek gier w Chinach jest z pewnością olbrzymi, to jednak użytkownicy aplikacji w Chinach spędzają ponad 90% czasu w innych aplikacjach niż gry. Odtwarzacze wideo i serwisy z wiadomościami stały się również popularną i wyjątkowo dochodową kategorią w Chinach, stanowiąc 6 z 10 najpopularniejszych aplikacji innych niż gry w Google Play i w App Store. Warto też zainteresować się usługom strumieniowego przesyłania wideo na żywo. Tego typu aplikacje są w szczególny sposób popularne wśród osób młodszych, którzy dzielą się ze światem swoim codziennym życiem relacjonując to wszystko co się u nich dzieje. Im więcej fanów dana osoba posiada, tym większe i ciekawsze partnerstwa komercyjne może zawierać. W krajach Zachodnich, najpopularniejszą platformą do tego typu jest Instagram, w Chinach najwięcej celbrytów internetowych (w języku chińskim nazywanych “wang hong”) znajdziemy właśnie na serwisach streamingowych.

Tak wielki rynek może być również wielką szansą dla zagranicznych deweloperów, w tym również i polskich. Jeśli rozwijasz jakąś ciekawą aplikację i myślisz o wejściu na chiński rynek – daj nam znać – chętnie pomożemy.

4 polskie startupy, które być może podbiją Chiny.

©


Spodobał Ci się powyższy artykuł? Masz pytanie? A może szukasz partnerów do współpracy? Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu wszystkich zainteresowanych.

Zespół ChinyTech.pl