Ponad 770 milionów internautów w Chinach

W wielkim skrócie chcielibyśmy pokazać, i jak zwykle zachęcić, do śledzenia chińskiego rynku internetowego. Mimo oczywistych przeszkód i pewnych trudności, zawsze nam się wydawało, że polscy przedsiębiorcy mogliby nieco bardziej wykorzystać ten kanał biznesowy. Już od paru lat pomagamy w tym polskim firmom, jednak skala wciąż nie jest duża.

Na temat „rynku online” w Chinach, można poświęcić niejedną pracę doktorską, a my, dzisiaj postanowiliśmy tylko zasiać małe ziarenko w głowie czytelnika, pokazując parę trendów.

Uwaga, dużo liczb i wyskokowych procentów.

Pod koniec 2017 r., Chiny miały „dokładnie” 772 milionów internautów (40,74 miliona więcej niż w roku poprzednim). Co ciekawe, wśród nich, aż 753 milionów osób surfowało w Internecie za pośrednictwem telefonów komórkowych (57,34 miliona więcej niż w 2016 r.), średnio przeznaczając na to 27 godzin tygodniowo.

Warto jeszcze wspomnieć o „komunikatorach”, które od paru lat stały się absolutną koniecznością w przypadku posiadania telefonu komórkowego. Główne trzy, najczęściej używane aplikacje społecznościowe to WeChat (korzysta z niego 87,3% chińskich internautów), Qzone (64,4%) i Sina Weibo (40,9%).

Dodajmy do tego jeszcze, że w ubiegłym roku rynek zakupów online w Chinach był wart 7,18 biliona juanów, co stanowi wzrost o 32,2%, rok do roku. Według niektórych źródeł, e-handel w Chinach ma rosnąć ponad 20-25% rocznie. Sektory takie jak: żywność czy elektronika (30% całkowitej sprzedaży detalicznej) mają największe wzięcie, a roczne obroty sięgają zenitu.

Może jeszcze trochę o tym…

Pod koniec 2017 r. Chiny miały 531 milionów użytkowników płatności internetowych (mobilnych) , czyli o 11,9% lub 56,61 miliona więcej niż rok wcześniej. W sumie 435 milionów użytkowników skorzystało z usług ofert transportu pasażerskiego i był to wzrost o 19,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Warto dodać, że z tego 287 milionów osób korzysta z usług zamawiania taksówek (wzrost o 27,5% niż rok wcześniej). Natomiast, 236 milionów użytkowników skorzystało z usług zamawiania prywatnych samochodów (co stanowi wzrost o 40,6% w porównaniu do końca 2016 r.). Również korzystanie z usług medycznych w Internecie wzrosło o 29,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Dziennie dostajemy wiele wiadomości od Państwa, bardzo za nie dziękujemy. W świecie „chińskiego Internetu” (chiński e-commerce, płatności mobilne, rynek fintech, BAT etc.) poruszamy się jak ryba w wodzie, więc zachęcamy do dalszego kontaktu.

Informujemy również, że niebawem opublikujemy przygotowany przez ChinyTech raport dotyczący chińskiego Internetu.

©